لیمو در جست و جوی زمان از دست رفته
لیمو در جست و جوی زمان از دست رفته

لیمو در جست و جوی زمان از دست رفته

نوبهار

هیچوقت توی زندگیم برنامه ای برای شروع سال ۱۴۰۳ نداشتم. یعنی شاید بارها در مورد سالهای مختلف فکر کرده باشم و خیالپردازی اما بصورت عجیبی این عدد برام غریبه به نظر میرسه. البته خب زندگی هیچوقت منتظر ما و برنامه ریزیمون نمی مونه پس سال نو مبارک :)

نو شدن سال برای من بوی آبرنگ و مداد شمعی و مداد رنگی هامه وقتی شب عید برای هر کسی یه تخم مرغ مخصوص رنگ میکنم و روش نقاشی چیزی که دوست داره رو میکشم. بوی سبزه ست که دل آدم رو به هم میزنه اما همزمان دلت هم نمیاد بندازیش بیرون. بوی سرکه ست که جزو سین های اصلی نیست اما وقتی چیزی کم میاد کارمون رو راه میندازه. حس اون لحظه ی سال تحویل با خانواده ، دور سفره ست که شمارش معکوسه و همه تو دلشون ریز ریز آرزو میکنن. بوی هواست. میدونید چی میگم؟ انگار هوا بوی بهار میده. هنوز نه شکوفه ها درست حسابی باز شدن نه درختها سبز اما عطرشون توی هوا پخشه. اون لحظه ای که قبل و بعدش تفاوت آشکاری ( به جز عیدی های دریافتی در جیب ) ندارن ولی خود اون لحظه قلبت رو به ضربان میندازه. برای من که دنبال قطره قطره شادی میگردم، نوروز یه کوزه آب خنک و گواراست.

از ته ته ته قلبم برای هممون آرامش، خوشی و سلامتی میخوام برای سال جدید.(یعنی اینطوری که  باکس پیامها همیشه پر باشه و همه از سفرها و شادی ها و جشنهاتون نوشته باشین و من باز وقت نکنم و هر روز بدو بدو بخونمشون تا زیاد عقب نمونم :))) ) در ضمنِ تبریک، باید بگم که بابت دیر رسیدنم شرمنده ام. درگیر یکسری موقعیت استرس زا بوده و هستم که امیدوارم به میمنت سال جدید مثل همیشه به سلامت بگذرم ازشون تا به شکوفه ها و باران برسونم سلام گون طفل معصوم رو.


پی نوشت: این تعطیلات که به چشم بر هم زدنی گذشت. فقط تونستم چندتا فیلم ببینم.  Northanger Abby که از روی رمان نوشته شده و شبیه غرور و تعصب و اِما و... با تم کلاسیک بود. Poor Things که تلاش شده بود فلسفی باشه اما بنظرم باگ زیاد داشت. البته طراحی صحنه و لباسش رو خیلی دوست داشتم! The Taste Of Things  به پیشنهاد ثمر عزیزم که خیلی خوش رنگ و لعاب بود خصوصا با بازی ژولیت بینوش جان که روح داده بود به فیلم. ( البته کلی غر زدم چون بنظرم غذاهاشون زمانبر بود و به ذائقه ی من هم نمیخورد. هر دو دقیقه میگفتم همین رو فسنجونش میکردی مرد) بعد رفتم سراغ میازاکی عزیزم و یکی از آثارش رو از بایگانیم کشیدم بیرون My Neighbor Totoro  که نیاز به توضیح نداره. مثل همیشه خوب و ملایم با درس اخلاقیات و پایان خوش. و  حکایت دریا که نمیدونم بنظر من مصنوعی می اومد یا خوب درکش نکردم اما بسیار چشم نواز بود و دلم هوای دریا کرد.

پی نوشت ۲: دو بار رفتم سینما تمساح خونی و بی بدن. تمساح خونی با توجه به کمدی های دیگه خوب بود. لااقل ماجراش باور پذیر بود برای خندیدن هم روی شوخی های کثیف حساب باز نکرده بود. بی بدن هم که همون داستان غزاله و آرمان بود که اتفاقا بنظرم خیلی مصنوعی  و سرسری بهش پرداخته بود. شخصا همون موقع مطالب و اخباری که راجع بهش میخوندم خیلی با جزئیات تر بود.

نظرات 20 + ارسال نظر
خانم مهندس دوشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 05:29 https://msengineer.blogsky.com/

سال نو مبارک لیموی قشنگم
چقدر دلم برای تخم مرغ رنگ کردن تنگ شد
ممنون که فیلم هایی که میبینی رو بهمون میگی

ممنونم خانم مهندس عزیزم
خیلی کیف میده. خصوصا که فکر میکنم برای هر کسی چی باید بکشم.
امیدوارم به کار بیاد

تیلوتیلو یکشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 09:45 https://meslehichkass.blogsky.com/

سال نوی خودت هم مبارک باشه عزیزدلم
من این پست را همون روزی که گذاشتی خوندما ... ولی امان از تنبلی ...
کلی هم به فکر فرو رفتم
دیدم چه جالب گفتی که برنامه ای برای این سال نداری... مطمئنم این سال یکی از بهترین سالهای عمرت میشه ... پر از سورپرایز و اتفاق جالب و بامزه و خاطره انگیز

ممنونم تیلو جون
پیش میاد. خودم گاهی همه رو میخونم اما روحیه ی نوشتن ندارم.
خدا از زبونت بشنوه. امیدوارم

Meys@m جمعه 17 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 12:45 https://meysamkh.blogsky.com/

سال نو مبارک با تاخیر امیدوارم سالی باشه پر از سلامتی و حال خوب (:

سال نو برای شما هم مبارک باشه. ممنون از تبریکتون و دعای سلامتی. همچنین برای شما

عمه اقدس الملوک پنج‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 18:24 https://amehkhanoom.blogsky.com

عمه من هیچ سالی برنامه نداشتماما آرزو میکنم بقیه سال جدید را با دلی پر از عشق ابی خان، با کمترین استرس و ترجیحا بدون استرس رد کنی بره موفرفری قشنگم

حالا انگار وقتی برنامه داریم بهش میرسیم! چه دعای زیبایی خیلی خیلی خیلی ممنون امیدوارم واقعا

دزیره چهارشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 13:22 https://desire7777.blogsky.com/

لیموی عزیزم سال نو مبارک و هر درخت بهار نارنج دیدم یادت کردم امیدوارم بهترین ها برات اتفاق بیفته عزیزم برا ی هممون

ممنونم دزیره جانم ای جان جالبه که من هم حسابی به یادتون بودم. یکی از آشناها که ساکن آلمانه برای تعطیلات رفته بودن پاریس و با هر استوری از لوور من به یاد شما بودم.

رها یکشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 10:40 https://polibejavedanegi.blogsky.com/

باید منم این فیلم ها رو ببینم، مرسی که معرفی کردی
بازم سال نو مبارک

امیدوارم دوستشون داشته باشی. سال نو هزار بار مبارکت

الف یکشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 10:15 https://elfinz.blogsky.com/

لیموی عزیزم سال نوت مبارک، چه آرزوهای خوبی کردی و امیدوارم برای همه محقق بشه

ممنونم الف جانم. امیدوارم

کوهنورد یکشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 08:25 http://1kouhnavard.blogsky.com

سال نو مبارک
شما باز خوبه برنامه ای برای ۱۴۰۳ نداشتین. من هیچوقت هیچ برنامه ای برای هیچ سالی نداشتم.
جمله آخرم چقدر شبیه جمله های تاریخی بعضی افراد شد. تکرار یک کلمه

سال نو برای شما هم مبارک
فعلا که انگار شنیده و خیلی داره پر استرس میره جلو. امیدوارم یه کم آرومتر بشه. بله بله

Negar شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 03:53 https://zanekhoshbakht.blogsky.com/

سال نوت مبارک.
قشنگ فصلها بو دارند! اما واسه من بهار و پاییز از همه محسوس تر هستند. قشنگگگ یه عبور رو می تونیم ببینیم.
پور تینگز به نظر من جالب بود. تم فمینیستی اش رو دوست داشتم.

سال نو برای شما هم مبارک و فرخنده نگار جان
عه پس تنها نیستم! واقعا بوی تمام فصلها رو میتونم مجسم کنم. مثلا پاییز یه بوی خاک ملویی داره با بوی برگ خشک.
+خب همین. فقط جالب بود. بنظرم اگر روی پرداخت داستان بهتر کار میشد از جالب خیلی فراتر میرفت. یه چیزی شبیه مرد فیل نما. توی خیلی سکانسها باگ و سوتی داشت که انگار نویسنده حرف خودش رو نقض می کرد.

کاوه اهنگر جمعه 10 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 20:57

یه چند ساعت پیش Poor Things رو دیدم و ایده قشنگی پشتش بود. ایده که به نظرم با نگاهی خیلی قشنگ تر و شاید صادقانه بخوام بگم باید بگم با نگاهی بیشتر باب میل من میشد روایتش کرد.
+سال جدید خوش بگذره:)

ایده ی اولیه خیلی خوب بود. میشد یه فیلم فلسفی باشه که تا مدتها ذهن رو درگیر کنه اما نشده بود. سکانسهایی از فیلم خودش رو نقض می کرد و یا خیلی غیر منطقی به ذهنیتی که داشت پافشاری می کرد. بازی ها، طراحی صحنه و لباس و حتی موسیقی رو هم دوست داشتم. بنظر میرسه فقط با تیم نویسندگی مشکل دارم.
+ به شما هم :))

آرش جمعه 10 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 11:50 https://apblog.ir/

سلام
سال نو و نوروز بر شما مبارک باشه.
امیدوارم امسال، از اون سال‌هایی باشه که خاطرات خوبش تا ابد توی ذهن می‌مونه و چندین سال دیگه یادتون بیاد که سال 1403 که هیچ برنامه‌ای براش نداشتین، یکی از بهترین سال‌های زندگیتون بوده.
آرزو می‌کنم موقعیت‌های استرس‌زا هم هرچه سریع‌تر جای خودشون رو به موقعیت‌های آرامش‌زا بدن.
خوش و خرم و سلامت باشید.

سلام به شما
چند بار خوندم پیامتون رو. چه آرزوهای خوبی. میخوامشون واقعا. ممنون متقابلا برای شما آرزو میکنم بهترینها امسال براتون اتفاق بیفته.

قره بالا پنج‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 21:39

عیدت مبارک خوشگل جان
امیدوارم سال نو با خودش کلی اتفاقات خوب برات آورده باشه

ممنون خوشگلتر برای تو هم مبارک باشه.

پونیو پنج‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 10:31

عیدت مبارک لیمو جون سال خوبی داشته باشی

عید شما هم مبارک مامانِ کوچولو. کنار فسقلی شاد باشین

پریسا سه‌شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 13:02 http://parisabz.blogsky.con

سال نو مبارک لیمو جان عزیزم.
خدا کنه امسال پر از خیر و برکت و خوبی باشه برای همه

ممنونم پریسا جون. برای شما هم همینطور
خدا کنه

samar دوشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 18:44 https://glassbubbles.blogsky.com/

چقد پاراگراف دوم دلنشین و تو دل برو بود
امیدوارم امسال اگه استرسی داشتی کمتر نگرانی و اضطراب باشه و بیشترش هیجانای شادی آور باشه و زیاد و از ته دل بخندی و گریه هات قطره یی و کم باشه.
تو رسما اشپزی فرانسوی رو لگدمال کردی فرزندم با نقدی که وارد کردی ولی واااای که منم خیلی ژولیت بینوش رو دوست دارم و از این فیلم به هنرپیشه مردش که اسمش رو نمیدونم هم بسیار علاقه مند شدم جذاب لعنتی بود واس خودش
حال خوبیات زیاد و زیاد

تو دل برو که شمایی
وای امیدوارم ثمر. واقعا کاش کاش کاش آرزوت واقعی بشه.
کنارم نبودی که ببینی لگدمال برای پنج دقیقه ش بود. هر چی میپخت میگفتم اه اینهمه وقت گذاشتی که اینطوریش کنی؟؟ قرمه سبزی بهتره که. مرغ شکم پر خوشمزه تره که. ولی جدا از شوخی بیشتر از اینکه با خود غذاها ارتباط بگیرم با حس فیلم گرفتم. انگار اون لذتی که از پخت و سرو و خوردنش میبردن رو کامل میفهمیدم. از اون فیلمهایی بود که لحظه هاش رو میشه حس کرد، حتی نور خورشید توی باغ.

فاطمه دوشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 17:47 http://Ttab.blogsky.com

سلام عزیزم سال نو مبارک.شما بهارندوست هم هستی آخه.
فصل محبوب من رسیده.
منم فیلم بیچارگان رویه کمی دیدم اصلا باروحیم سازگارنبود.مخصوصا صورت اون یارو.اماطراحی لباس خوب بود.
ایشالله خیلی سال خوبی برای همه باشه.من که امیدوارم شدید

سلام فاطمه جون. کی گفته؟ اتفاقا من خیلی بهار دوستم. فصل و ماه تولدمه.
ایده ی اولیه خوب بود اما پیچش داستانیش اکثرا اشتباه بود. یعنی یه سکانسهایی فیلم خودش رو نقض میکرد.
ممنونم همچنین برای شما و خانواده قشنگتون.

فاضله دوشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 14:50 http://1000-va2harf.blogsky.com

سلام سال نو مبارک

سلام فاضله جان عید شما هم مبارک

ربولی حسن کور دوشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 12:22 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
سال نو مبارک
امیدوارم همین سال که برنامه ای براش ندارین تبدیل به یه سال خیلی خوب بشه.
خوش به حالتون که میتونین توی ایام عید فیلم ببینین. من از شیفت که میرم خونه باید بدوبدو بریم خونه چندتا از فامیل یا از فامیل پذیرایی کنیم تا شیفت بعدی!

سلام به شما
سال نو برای شما هم مبارک و شاد باشه. ممنون خدا از زبونتون بشنوه.
+ امسال شدیدا تحریم کردم عید دیدنی رو، واقعا سخت و زمانبره. فقط خونه دو تا مادربزرگها رفتم. خسته نباشید میگم بهتون و خداقوت.

شادی دوشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 10:52 http://setarehshadi.blogsky.com/

عیدت مبارک لیمو جان، امیدوارم همیشه قلبت همینطور تازه و پرتپش از زیبایی ها باشه.
آفرین به تو با اینهمه فیلم و کتابی که در تعطیلات دیدی و خوندی. من که هیچی نتونستم ببینم و بخونم. یعنی از روزهای عادی هم کمتر

سلام شادی جون. سال نو برای شما هم مبارک و پر از شادی و خوشی باشه.چه آرزوی قشنگی
+ کتاب که نشد بخونم ولی تلاشم رو در عرصه فیلم کردم گرچه کاملا موفق نبودم.

ماهش دوشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 10:16 http://badeyedel.blogsky.com

وای سال نوت مبارک لیموی مهربون بامزه
منم دیشب نقاشی کردم بعد مدت ها

سال نوی شما هم مبارک ماهش جان. چه اسم قشنگی داری.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد